Czy co-packing może pomóc w prowadzeniu firmy?
Prowadzenie firmy to wymagające zadanie. Zadbać należy o wiele istotnych kwestii. Żeby zapewnić rozwój przedsiębiorstwa, nie zawsze trzeba opierać się wyłącznie na wewnętrznych zasobach. Współpraca z rzetelnym partnerem to świetny sposób na usprawnienie procesów toczących się w organizacji. W branży e-commerce cenionym rozwiązaniem jest co-packing. Co to za usługa? Czy może pomóc w prowadzeniu firmy?
Co-packing – co to jest?
Pod pojęciem co-packingu kryje się wachlarz usług. Obejmuje on przede wszystkim:
- pakowanie, przepakowywanie i konfekcjonowanie towarów,
- przygotowywanie zestawów promocyjnych,
- przygotowywanie opakowań – począwszy od ich zaprojektowania, aż po wykonanie,
- etykietowanie.
Część przedsiębiorstw w ramach co-packingu oferuje również foliowanie towarów oraz druk materiałów promocyjnych i ich dołączanie do przesyłek. Niezależnie od zakresu usług wszystkie czynności przeprowadzane są zgodnie z wytycznymi klienta. Dlatego może być on pewien optymalnego wyniku.
Co-packing to świetne rozwiązanie dla podmiotów z branży e-commerce, ale nie tylko. Także przedsiębiorstwa sprzedające swoje produkty tradycyjnie chętnie korzystają z usług zewnętrznych podmiotów. Jednym i drugim przynosi to bowiem wymierne korzyści. Jakie? Przedstawiamy najważniejsze zalety co-packingu.
Jakie zalety ma co-packing? W jaki sposób usprawnia prowadzenie firmy?
Głównym atutem, który skłania coraz więcej podmiotów do powierzenia co-packingu zewnętrznemu podmiotowi, jest możliwość wypracowania sporych oszczędności. Przedsiębiorca nie musi zatrudniać pracowników, ani ponosić kosztów związanych z ich urlopami, absencjami chorobowymi czy też rekrutacją i wdrożeniem do organizacji.
Ponadto, jest zwolniony z konieczności utrzymywania własnej przestrzeni magazynowej, co również jest źródłem oszczędności. Nie musi inwestować w specjalistyczny sprzęt, ani wdrażać nowoczesnych technologii. Nie zajmuje się szkoleniami. Wszystko to spoczywa na barkach zewnętrznej firmy.
W efekcie przedsiębiorca zyskuje nie tylko oszczędności, które może wydać na rozwój biznesu, ale przede wszystkim spokojną głowę. Kiedy usługodawca zajmuje się co-packingiem, on może udoskonalać sprzedawane produkt czy też obmyślać nowe strategie rozwoju. Warunek jest jeden – odpowiedni dobór partnera. Rzetelna firma logistyczna zajmie się wszelkimi szczegółami i zagwarantuje profesjonalną realizację zleceń.
Co-packing – co jeszcze oferuje przedsiębiorcy?
Korzystając z usług zewnętrznej firmy, zyskujesz dostęp do know-how i specjalistycznych narzędzi. Niektóre przesyłki muszą być pakowane wyłącznie ręcznie, inne wymagają użycia profesjonalnych maszyn. Zarówno więc doświadczenie personelu, jak i nowoczesny sprzęt są w tym wypadku na wagę złota. Mając do nich dostęp, możesz zrealizować nawet skomplikowane projekty.
Odpowiednio zapakowany towar jest mniej podatny na zniszczenia. W efekcie dociera do odbiorcy w niezmienionym stanie. Dzięki temu klient jest zadowolony, a Ty nie ponosisz dodatkowych kosztów związanych z koniecznością wymiany zniszczonego produktu na nowy.
Powinieneś pamiętać także o tym, że to opakowanie kreuje pierwsze wrażenie. Dlatego jego zaprojektowanie i wykonanie warto powierzyć specjalistom. Fachowcy doskonale orientują się w najnowszych trendach graficznych. Oferują również wysokiej jakości wydruk. W efekcie opakowania są czytelne i atrakcyjne pod względem wizualnym. W ramach co-packingu zewnętrzny podmiot może dla Ciebie przygotować i wydrukować także materiały promocyjne – ulotki, kupony, rabaty.
Rozwój e-commerce sprawił, że na polskim rynku funkcjonuje coraz więcej sklepów internetowych, które potrzebują profesjonalnego wsparcia logistycznego. Otrzymują je m.in. dzięki działaniu firm świadczących usługi co-packingu. W efekcie mogą usprawnić dystrybucję towarów i zwiększyć sprzedaż. Nic więc dziwnego, że zainteresowanie rozwiązaniami z zakresu co-packingu stale rośnie.