Marketing internetowy w ostatnich latach cieszy się coraz większą popularnością, rynek rośnie, a konsumentów przybywa. Klienci, którzy rozpoczynają współpracę z agencjami interaktywnymi, bardzo często zadają podstawowe i bardzo istotne pytanie – czym właściwie jest kampania SEM? W tym artykule znajdziesz na nie odpowiedź! Nie czekaj i sprawdź, co to jest SEM, ile ma wspólnego SEO i dlaczego warto wybrać marketing w wyszukiwarkach internetowych.

 

Kampania SEM – definicja

Kampania SEM, czyli Search Engine Marketing, to rozbudowana strategia reklamy cyfrowej w wyszukiwarkach polegająca na osiągnięciu jak najlepszej pozycji w płatnych wynikach wyszukiwania. Na blogach branżowych i w artykułach dotyczących marketingu w wyszukiwarkach, bardzo często można spotkać popularne równanie:

SEM = PPC (Pay Per Click) + SEO (Search Engine Optimization)

SEM to zestaw, w którym znajdziesz działania składające się na marketing w wyszukiwarkach. Sprawdź poniżej, jakie to działania i co możesz osiągnąć wybierając kampanię SEM dla swojego biznesu.

 

Co to jest PPC (Pay Per Click)?

W obrębie kampanii SEM znajdziesz tzw. model PPC. PPC to strategia rozliczenia za pojedyncze kliknięcie w reklamę, jej wyświetlenie jest darmowe. W przypadku wyszukiwarki Google terminu PPC wielokrotnie używa się zamiennie wobec linków sponsorowanych, czyli reklam tekstowych, graficznych i wideo. Prawidłowo realizowane kampanie pozwalają przyciągnąć nowych użytkowników, którzy mogą potrzebować lub akurat szukają Twojej usługi lub produktu!

 

Co to jest SEO (Search Engine Optimization)?

Elementem składającym się na marketing w wyszukiwarkach jest SEO – proces polegający na wprowadzaniu w obszarze witryny i poza nią zmian mających na celu wypromowanie jej w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania. Najczęściej spotykane działania SEO to SEO copywriting, SEO content marketing, czy też optymalizacja stron internetowych. Optymalizacja strony pod wyszukiwarkę pozwala zwiększyć ruch w obrębie serwisu, tym samym zwiększyć dochody z prowadzonej działalności.

 

Kampanie SEM a kampanie Google Ads

W obszarze SEM znajdziesz kampanie Google Ads polegające na publikacji tekstów, banerów filmów w Sieci Wyszukiwania oraz Sieci Reklamowej Google. To kolejna, popularna forma reklamy cyfrowej. Jej zaletą jest możliwość łatwego zweryfikowania skuteczności, wprowadzenia zmian, a także precyzyjnego dostosowania ustawień kampanii do odbiorców. To właśnie z kampaniami Google Ads możesz trafić dokładnie do tego użytkownika, który jest w danym momencie może być lub jest zainteresowany określoną ofertą.

 

Dlaczego warto wybrać kampanię SEM?

Zaletą kampanii SEM jest możliwość precyzyjnego dostosowania jej formy do profilu działalności klienta, budżetu, grupy docelowej oraz zamierzonych celów. Bez względu na to, czy firma pochodzi z sektora MŚP, czy też jest dużą organizacją, reklama SEM to doskonała możliwość do skutecznego promowania biznesu. 

 

Gdzie zrealizować kampanię SEM?

Na rynku znajdziesz szereg możliwości przygotowania i realizacji kampanii reklamowej w Internecie. Od freelancerów, przez butikowe agencje interaktywne, po duże agencje marketingowe i domy mediowe. Warto postawić na wykwalifikowane agencje interaktywne. Kampanie SEM wymagają kompleksowej obsługi (specjalista SEO, specjalista SEM, grafik, programista, etc.). To może zagwarantować uzyskanie pełnego i profesjonalnego wsparcia w zakresie realizacji skutecznej reklamy w sieci. 

Jeśli chcesz zwiększyć potencjał swojego biznesu i szukasz pomocy w zaplanowaniu oraz prowadzeniu kampanii SEM, sprawdź ofertę sprawdzonej agencji marketingu internetowego. Zespół profesjonalistów z branży pomoże Ci zwiększyć widoczność i korzyści wynikające z obecności w sieci!

Marta
Podziel się ze światem szczyptą informacji o sobie. Mogą one zostać upublicznione.

    Comments are closed.